Dry Needling op lokatie Beilen en Westerbork.

Hoe en wat?

Met een (acupunctuur-) naald kun je het pijnpunt, vanuit verschillende hoeken aanprikken. Als de therapeut met de naald het juiste punt aanprikt, laat de spier een aanspanning, of ook wel "twitch" genoemd, zien. Dan is het effect optimaal en zal de spier maximaal gaan ontspannen waardoor de pijn zal verdwijnen en de beperkingen zullen verminderen. Als de patiënt een dof, zeurend gevoel heeft, is op de juiste plek geprikt! Overigens laten niet alle spieren zo'n twitch zien en moet afgegaan worden op het gevoel van de therapeut en dat van de patiënt. Het concept is gebaseerd op anatomische en neurofysiologische principes en is geen klassieke acupunctuur!

Een triggerpoint in de spieren geeft een uitstralende pijn. Bijvoorbeeld: achillespees-klachten kunnen behandeld worden door het prikken van de kuitspier. Nekklachten, hoofdpijn en beperkingen in de beweeglijkheid van het hoofd kunnen verholpen worden door het aanprikken van de nek- en schouderspieren. Uitstralende pijn in het been kan behandeld worden door prikken in de diepere spierlagen van de bil/rugmusculatuur. Dit zijn maar enkele voorbeelden van een scala aan mogelijkheden.

Olaf zal aan de hand van uw klachten een gericht onderzoek starten en hierna beoordelen of de klachten geschikt zijn om middels fysiotherapie en/of Dry Needling te behandelen.

De behandeling valt onder de normale fysiotherapie, dus als u fysiotherapie in uw pakket heeft krijgt u de Dry Needling-behandelingen normaal vergoed.
Voor vragen en/of verdere informatie kunt u zowel telefonisch als per mail contact opnemen met Olaf van Kampen.